۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۸۶۷۴۵

مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه

مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه
مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی چهارشنبه 20 مردادماه 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت سکه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۳ دلار و ۸۱ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۶۱۷ تومان است.

 

قیمت دلار ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به ۲۵ هزار و ۷۸۰ تومان رسید

قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۵ هزار و ۷۸۰ تومان رسید. همچنین امروز صرافی‌ها هر دلار را ۲۵ هزار و ۲۶۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت خرید هر یورو نیز امروز در صرافی‌ها ۲۰۹ هزار و ۷۰۹ تومان و قیمت فروش آن ۳۰ هزار و ۳۱۰ تومان است.

 

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۰، امشب واریز می شود

 بر اساس اطلاعیه این سازمان یارانه پرداختی مردادماه ۱۴۰۰ مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵,۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه چهاردهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

 

بازار خودرو در شوک افزایش قیمت ها

همزمان با روند صعودی قیمت دلار در بازار و کاهش عرضه خودرو  توسط خودروسازان قیمت انواع خودروهای داخلی هر روز رکودهای جدیدی را ثبت می کند و هر کس به صورت سلیقه ای و برای کسب سود بیشتر قیمت های کاذبی را برای خودروهای خود عنوان می کند به نحوی که برای پراید 111 قیمت های 144 تا 146 میلیون تومان اعلام می شود. 

البته به اعتقاد فعالان بازار با وجود رقم های غیر منطقی معامله ای انجام نمی شود و فقط این قیمت ها برای رشد کاذب قیمت ها مطرح می شود.

مشاهدات بازار نشان می دهد  خریداری برای خودرو وجود ندارد اما روند قیمت خودرو در بازار صعودی است در کنار این موضوع بلاتکلیفی بازار عاملی شده تا چشم‌انداز مثبتی برای کاهش قیمت خودروها در آینده نزدیک وجود نداشته باشد.  

خودرو ,

در حال حاضر تیبا 2 به 150 میلیون، تیبا 2 پلاس به 159 میلیون، ساینا دنده‌ای به 150 میلیون، کوئیک دنده‌ای به 165 میلیون و کوئیک اتوماتیک‌پلاس اتوماتیک‌ به 226 میلیون قیمت گذاری شده است.

همچنین قیمت پژو 206 تیپ دو 235 میلیون تومان ، سمند LX  با قیمت 232 میلیون تومان، سمند EF7 با قیمت 250 میلیون تومان،  دنا  299 میلیون تومان، پژو 405 GLX  با قیمت 223 میلیون، پژو پارس LX به 289 میلیون، پژو پارس اتوماتیک به 372 میلیون، پژو 207 دنده‌ای  330 میلیون، پژو 207 اتوماتیک به405 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 273 میلیون تومان و  پژو 206 صندوقدار 288 میلیون تومان به فروش می رسد. 

 

پرش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

 در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 11میلیارد و 142میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 877میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 104هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 30هزار و 778واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 484هزار و 589واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های گروه صنعتی پاکشوما، فرآوری معدنی اپال کانی پارس و گروه دارویی برکت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 7711واحد، کل (هم‌وزن) 4162واحد، قیمت (هم‌وزن) 2629واحد، آزاد شناور 33763واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 24171 و 56942 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 6میلیارد و 216میلیون ورقه به‌ارزش 16هزار و 277میلیارد تومان در 553هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 423واحد رشد کرد و در ارتفاع 21هزار و 212واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، توسعه مسیر برق گیلان و کشتیرانی دریای خزر بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات